Poslední diamant ...

PDF
Tisk
Email
Napsal uživatel Jan Červený
Čtvrtek, 08 Prosinec 2011 16:35
Pátek 2. prosince byl jako každý jiný den, nicméně už od rána fuňel jihozápad a pohled na webovku z Luční boudy v šest ráno pouze dával tušit obrysy lenťáků na probouzejícím se obzoru. Kolem půl osmé vyrážím do Batňovic vyzvednout nové montérky, a celou cestu se na východním obzoru odehrává vlnové divadlo :) Lenťák začínající na úrovni Broumova se táhne na jihovýchod, vypadá to na pěknou dálnici ... Až po návratu z Batňovic si všímám lenťáku na Krkonoších a tak nějak mě začínají svrbět prsty, že by dneska ? :)
Konzultujem s vedoucím dovolenou, s tátou pak Flymet a ranní výstup, s Hejrupem stav baterek, dávám baterku z Vampíra na nabíječku, sháním vlekaře a jedu domu pro teplé spodní prádlo. Skládáme LSku a chystám výbavu ... baterky, loggery, kabinu nastříkat proti omrzání, nainstalovat kyslík. Nakonec se navlíct do teplého prádla, od Hejrupa mám půjčené elektricky vyhřívané ponožky, úžasná věc :)
Startuju v 11,08 našeho času, táhne mě Honza Řehák Vampírem, má s vlekama do vlny od nás zkušenosti, táhnul před dvěma lety Hejrupa a Koďouse na jejich diamantové lety ... od Dvora Královýho stoupem nad oblačností, která pak končí na úrovni Trutnova ... Vampír stoupe statečně ale začíná být cítit s výškou přibývající vítr, těsně před vypnutím visí vlek jako flus proti větru a rychlost proti zemi je 10 - 15 km/h. Vypínám se za Žacléřem v cca 2700 metrech QNH a pokračuju ke Karpaczi. Někde na úrovni Pomezek se dostanu za hřeben a nalítávám stoupání, ze začátku kolem metru postupně zesiluje až na 2,5 m/s a tak stoupám a ošahávám si vlnu :) Dostoupu zase 2700 metrů QNH a všímám si provozu z Jelení Hory, kterak se plácaj nízko kolem Karpacze. Nasazuju proti větru, vytahuju brzdy a začínám klesat pro "zoubek" ... čas od času ověřuju zda jsem stále ve stoupání a dál klesám, udržuju vizuelní kontakt s Puchaczema s Jelení Hory, hezky mi naznačujou lajnu v který je stoupání ... Proklesal jsem až na 1600 metrů QNH, Karpacz před sebou a níž se mi nechce, není vidět rotor a aj Puchacze jsou už nade mnou. Ukončuju klesání a doufám že to bude mít dostatečnej dostup :) Chtěl bych začít stoupat, ale jsem zřejmě mimo, jsem rád za růžovej půlmetr, na něm se snažím dostat do míst kde stoupání bylo, skutečně jej nacházím a už se ho držím ... Stoupání je od 1,5 do 4 m/s, záleží jak moc tam kličkuju, je to docela pěkněj výtah :) Kolem čtyř a půl kilometru začínám přidejchávat kyslík, začíná to být potřeba, v šesti kilometrech přidávám na dva litry za minutu. Kabina kupodivu omrzá jen trochu, dostoupávám cca 7100 metrů na QNH ...to by bylo :)
Nic ale neni stoprocentní, zvlášť v sedmi kilometech, když je člověk oblbnutej z nedostatku kyslíku ... Nechal jsem se zfouknout a dostávám se do klesání a ani nevim jak, během dvou minut jsem o 1500 metrů níž, byl to docela mazec ... časy a vejšku jsme odečetli z loggru, v letadle to bylo jako věčnost ... Opět nalítávám do stoupání a vracim se do šesti kilometrů, začínám vymejšlet jak se dostanu domu. Táta mě po rádiu informuje, že prostor mezi jaroměří a krkonošema mají aktivní vojáci asi do dvou hodin, to bych tam sice vydržel ale nechce se mi mrznout :) Táta mi dává frekvenci na Čáslav Approach, kterou jsem si samozřejmě vńezjistil na zemi ... ptám se na ni asi třikrát, zdá se mi, že je to pokaždý jiná frekvence, sice ji naladim na rádiu ale hned jsem zapoměl co mi to táta vlastně říkal ... ani jednou se mi ta Čáslav neozvala ... tak přelaďuju na Praha Information, frekvenci si pamatuju ... řídící mě informuje o aktivním vojenském prostoru a hlavně mi řekne správnou frekvenci na tu Čáslav :)
Přelaďuju na Čáslav a s řídícím domlouvám cestu domů ... Přímo do Jaroměře mě pustit nechce, lítaj mu tam Gripeny, pokračuju proto směrem na Broumov a ještě dostoupávám cca 6700 metrů QNH. Úmyslně letím Polskem, abych nenarušil vojákům prostor, plánuju se k Broumovu přiblížit od severu, řídící můj úmysl schvaluje a dává mi, že mě vidí na primárním radaru :) Nad Broumovem mám ještě 5600 metrů QNH, řídící mě upozorňuje, že jejich prostor začíná západně Hronova a má dolní hranici FL 120, začínám teda vyklesávat a nad Hronovem mám hladinu 120 ... Řídící mě uvolňuje z frekvence a já pokračuju do Jaroměře, kam dolítávám s rezervou tisíc tři sta metrů  :) Mission complete ;-)
Tak se mi povedlo doplnit si sbírku o poslední diamant ke zlatýmu plachtařskýmu odznaku převýšením o velikosti cca 5520 metrů  ... před dvěma lety mi to uteklo o půlkilometr a zcela upřímně jsem rád, že to mám za sebou :) Vlna by měla, zvlášť pro nás z placatý krajiny, budit respekt ... je to něco co se mění každou chvíli a neměla by se podceňovat ...

Zápis z rady ...

PDF
Tisk
Email
Napsal uživatel Jan Červený
Čtvrtek, 01 Prosinec 2011 19:55
Zápis z rady, která proběhla 5. listopadu je přístupný jako vždy na fóru v členské sekci a v provozce. Enjoy ;-)

Listopadový dekl

PDF
Tisk
Email
Napsal uživatel Jan Červený
Čtvrtek, 24 Listopad 2011 19:36
Je to nevim jak dlouho co se ve východní evropě usídlila tlaková výše a až na pár výjimek v podobě několika letových dní nám vyrobila na té naší české kotlině příslovečný dekl. Ten nám však nezábránil v tom, abychom v týdnu od sedmého do jedenáctého listopádu připravili, a nakonec ve čtvrtek a v pátek namontovali nový vrata na starej hangár. 
Co se týče leteckých aktivit, nic se neděje protože je počasí jaký je :) Když bylo před 14ti dny počasí na Blaníka tak se to nedalo dokupy, teď si pro změnu počkáme :) Hejrup dovršil sezonu získáním průkazu aerodynamicky řízených UL strojů, teda ULLa, je teď teda taky tralalajtista a doufejme že časem i vlekař ;-)
Nelení ani Péťa hostinskej, za týden se mu podařilo překopat barouvou stěnu, tak se přijeďte podívat ;-)

 

Podzim na krku ...

PDF
Tisk
Email
Napsal uživatel Jan Červený
Neděle, 30 Říjen 2011 19:50

... a lepší už to asi nebude :) Ranní mlhy už mají tendenci se rozpouštět až před západem a meteorologové víc než často hlásají pro toto období typickou nízkou inverzní oblačnost ... v sobotu 22. října se nás sešlo pár kusů k uložení těch pár letadel k zimnímu spánku ... nicméně pro letuchtivé zájemce, jeden blaník je pojištěný někdy do prosince, druhý snad až do příštího března, takže v případě zájmu a rozumného počasí je provoz možný ...a mimojiný, kdyby se někdo divil většímu průvanu na kontech členů, vězte že jsem nadráždil náš superkompjůtr a odečetl zbytek příspěvků pro letošní rok, reklamace eventuelně u mě ;-)

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL